Відділ освіти Ужгородської райдержадміністрації

Педагогам ЗДО: для дистанційного опрацювання та використання у роботі з батьками вихованців: ,,Як розпізнати шкідливий мультфільм?” ,,Вплив сприйняти мультиплікаційної анімації на емоційний стан дошкільників”.

ШАНОВНІ ПЕДАГОГИ ЗДО!

 

Пропонуємо для опрацювання та використання у роботі з батьками вихованців консультації на тему:

,,Як розпізнати шкідливий мультфільм?”

,,Вплив сприйняти мультиплікаційної анімації на емоційний стан дошкільників. 

В теперішній час перегляд мультфільмів є однією з найпоширеніших традиційних форм дитячої діяльності. Але проблема криється не в перегляді мультфільмів, а у змісті самих мультиплікаційних образів, які створюють мультиплікатори. Дуже часто у структурі сучасних героїв переважає агресія, вульгарність, бійки.

Враховуючи, що за певних умов (при надмірно тривалому перебуванні перед екраном телевізора, комп’ютера чи іншого відеопристрою; при перегляді мультфільмів з елементами жорстокості й агресії тощо) наслідки надмірного споживання цієї медійної продукції можуть негативно позначитися в т.ч. й на ситуаційному емоційному самопочутті дитини або й на розвитку її емоційної сфери в цілому, необхідно серйозно підійти до підбору матеріалів для проведення занять з дітьми, зокрема, ретельного вивчення змісту мультфільмів, діафільмів, відеоматеріалів, обґрунтованого їх використання

Крім того, зміни, які відбуваються в інформаційному середовищі, з кожним роком розширюють можливості доступу дітей до сучасних гаджетів  вдома. Смартфони, планшети, комп'ютери, телевізори є невід'ємною частиною нашого сучасного життя і хоча вони мають негативний вплив на здоров'я, важко відгородити дітей від них.

Слід зазначити, що відповідно до п.9. розділу XIІ. ,,Вимоги до розпорядку дня і навчання, організації життєдіяльності, рухової активності дітей” Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом МОЗ України 24.03.2016№234 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 квітня 2016 р. за №563/28693 (далі – Санітарний регламент),  ,,заняття з використанням електронних технічних засобів навчання (далі - ТЗН) з дітьми молодшого та середнього дошкільного віку проводяться у разі згоди батьків не більше 10 хвилин. Для дітей старшого дошкільного віку безперервна тривалість занять з використанням ТЗН (інтерактивні дошки, відеопроектори тощо) не повинна перевищувати 15 хвилин”.А відповідно до п.11 розділу XIІ.   Санітарного регламенту, ,,перегляд розважальних телепередач, мультфільмів і діафільмів для дітей дошкільного віку допускається не частіше 1 разу на день. Тривалість перегляду розважальних телевізійних передач не повинна перевищувати 20 хвилин на день для дітей 3-4 років і 30 хвилин для дітей 5-6 років”.

Дієвим засобом зменшення тривалості перегляду розважальних передач  є  урізноманітнення видів діяльності вихованців, зокрема, варто ширше використовувати в роботі з дітьми театральну, літературну,трудову, дослідницьку, ігрову діяльність тощо.  Особливу увагу педагогам ЗДО слід приділити облащтуванню  розвивального середовища закладу (групи) з метою забезпечення насиченого цікавого змісту буття дітей.

Як розпізнати шкідливий мультфільм

Про вплив сприйняття мультиплікаційної анімації на дітей



« повернутися до списку новин