Відділ освіти Ужгородської райдержадміністрації

Математичні здібності — це не вроджений дар! Їх потрібно розвивати з раннього дитинства.

Математичні здібності — це не вроджений дар! Їх потрібно розвивати з раннього дитинства.

Відповідно до плану роботи Ужгородського райметодкабінету Ужгородської райдержадміністрації 12 березня 2020 року на базі Пацканівського ЗДО відбулося засідання районного методоб’єднання вихователів груп середнього та старшого дошкільного віку закладів дошкільної освіти району з українською мовою навчання.

Враховуючи, що темою заходу було визначено формування логіко-математичної компетентності дошкільників, присутні мали змогу взяти участь у майстер-класі з проведення інтегрованого заняття у старшій групі (вихователь Пацканівського ЗДО Галина Пайда), під час якого було продемонстровано використання різноманітних прийомів роботи з дошкільниками по формуванню елементарних математичних уявлень.

Вікторія Примич, завідувач Пацканівського ЗДО, виступила з доповіддю у супроводі презентації ,,Інтегрований підхід до логіко-матема­тичного розвитку дошкільників”. Крім того, особливу увагу Вікторія Михайлівна звернула на використання у роботі з вихованцями лего-конструювання як засобу розвитку  логіко-математичних здібностей дошкільнят.

   Марія Мишанич, вихователь Середнянського ДНЗ, поділилась досвідом роботи щодо використання дидактичних ігор як засобу  формування логіко-математичної компетентності. Педагог наголосила, що для того,  щоб навчання не було нудним, а математика викликала у дітей живий інтерес, математичні завдання слід поєднати з грою. Також Марія Василівна провела майстер-клас з організації дидактичних ігор математичного змісту.

Наталія Немеш, методист Ужгородського райметодкабінету, проаналізувала  завдання освітньої лінії ,,Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі” Базового компонента дошкільної освіти, надала методичні рекомендації щодо їх реалізації, звернула увагу вихователів на необхідність забезпечення наступності  дошкілля і школи, визначивши спільні завдання  дошкільної і шкільної програм. А щоб робота з формування у вихованців  елементарних математичних уявлень була більш ефективною, рекомендувала вихователям широко впроваджувати в освітній процес сучасні педагогічні технології логіко-математичного розвитку дошкільників, за допомогою яких діти отримують математичні знання граючись. Зокрема, детально зупинилась на використанні у роботі з дітьми блоків Золтана Дьєнеша як цілого джерела ігор на розвиток логічного, математичного та просторового мислення  (знайомлять дітей з формою, кольором, розміром об’єктів, з математичними уявленнями і початковими знаннями з інформатики; розвивають у дітей логічне мислення, творчі здібності, сприймання, пам’ять, увагу та уяву). 

Надія Кость, заступник директора з дошкільної освіти Лінцівського ліцею, та Марія Бубнович, вихователь-методист Кам’яницького ДНЗ, презентували  присутнім навчально-розвивальну технологію ,,Логіки світу”, яка передбачає завдання на конструювання, знаходження закономірностей, порівняння, використання алгоритмів, логічні операції ,,і”, ,,не” та операції з множинами. Особливий інтерес у присутніх викликали завдання з технології ,,Логіки світу”, продемонстровані Надією Мойсеївною.

 А Наталія Коштура, вихователь Киблярського ДНЗ, цікаво розповіла та продемонструвала, як використовує у роботі з дітьми конструювання силуетів з  геометричних фігур.

Зацікавила учасників заходу і  підготована  педагогами ПацканівськогоЗДО виставка наочного та роздаткового матеріалу для занять з формування логіко-математичної компетентності.      

Крім основного,було розглянуто питання щодо впливу  мультиплікаційної анімації на емоційний стан дітей дошкільного віку. Враховуючи, що за певних умов (при надмірно тривалому перебуванні перед екраном телевізора, комп’ютера чи іншого відеопристрою; при перегляді мультфільмів з елементами жорстокості й агресії тощо) наслідки надмірного споживання цієї медійної продукції можуть негативно позначитися в т.ч. й на ситуаційному емоційному самопочутті дитини або й на розвитку її емоційної сфери в цілому, педпрацівникам вказано на необхідність серйозного підходу до підбору матеріалів для проведення занять з дітьми, зокрема, ретельного вивчення змісту мультфільмів, діафільмів, відеоматеріалів, обґрунтованого їх використання та  організації перегляду мультфільмів, діафільмів для дітей дошкільного віку згідно з вимогами  Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом МОЗ України 24.03.2016№234 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 квітня 2016 р. за №563/28693. А з метою зменшення тривалості перегляду розважальних передач Наталія Немеш рекомендувала  урізноманітнювати види діяльності вихованців, зокрема, ширше використовувати в роботі з дітьми   театральну, літературну, ігрову діяльність тощо.

Оскільки захід проведено напередодні підсумкового засідання атестаційної комісії, про свою діяльність прозвітували вихователі, котрі атестуються у 2019-2020н.р.

А на завершення, взявши участь у майстер-класах, обговоривши сучасні педагогічні технології логіко-математичного розвитку дошкільників, оглянувши виставку дидактичного матеріалу з даної теми, обмінявшись досвідом роботи, під час вправи ,,Валіза.М’ясорубка.Кошик для сміття”  педагоги розклали свої напрацювання та набуті знання:
- все, що видалося цікавим та виявилося новим, потрапило до ,,Валізи знань та умінь",якою повинен володіти кожен педагог;
- все, що потребувало осмислення, опрацювання, пошуку способів застосування на практиці, потрапило до ,,М’ясорубки";
- усе, що було б зайвим та непотрібним ні вихователям, ні їх вихованцям, повинно було потрапити до ,,Кошика для сміття". На щастя, ,,Кошик для сміття” так і залишився порожнім!



« повернутися до списку новин